- cmplz_hide_cookiebanner:
Studia podyplomowe
Zarządzanie Marką – Zarządzanie Marką
Pracodawcy – Zarządzanie Marką Osobistą
CEL STUDIÓW
Celem kształcenia jest dostarczenie na rynek profesjonalnych brand managerów oraz doradców ds. wizerunku, którzy potrafią stworzyć i wdrożyć strategię wizerunkową marki firmy i osoby. Studia dostarczają kumulację wiedzy dotyczącą zarządzania marką, zarządzania marką pracodawcy, zarządzania marką osobistą.
OPIS
W roku akademickim 2024/2025 studia będą prowadzone w formie stacjonarnej (grupa 1) i w formie online (grupa 2).
Zapraszamy na pierwsze w regionie studia podyplomowe, które łączą aż trzy obszary tematyczne: zarządzanie marką, zarządzanie marką pracodawcy oraz zarządzane marką osobistą. Oferujemy zdobycie umiejętności z trzech obszarów celem zdobycia całościowego podejścia w zarządzaniu marką, w którym ważny jest także wizerunek zarządu wyższego, jak i niższego szczebla oraz pracowników, szczególnie tych, którzy mają kontakt z klientami (B2C) oraz kontrahentami (B2B), a także wizerunek pracodawcy. Nowoczesne technologie informacyjne oraz popularne social media wręcz wymuszają obecnie wykorzystywanie narzędzi content marketingu do zarządzania wizerunkiem marki, marki pracodawcy i marki osoby. Postęp w rozwoju tej sfery marketingu powoduje, że jakość i strategia tworzonego wizerunku i sposoby promocji marki stają się niezwykle istotne, ponieważ mają wpływ na pozycjonowanie marki oraz na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Uczestnicy są przygotowywani do pełnienia średnich i wyższych funkcji zarządczych w organizacji, na stanowisku Brand Managera i stanowiskach pokrewnych: Assistant Brand Manager, Junior/Senior Brand Manager, Category (Brand) Manager, CMO – Chief Marketing Officer, CEO – Chief Executive Officer, Brand Designer, Social Media Manager, Content Designer, Specjalista ds. Personal Brandingu, Kierownika ds. Zarządzania Marką, Kierownika Marki, Menedżera ds. marki, Opiekuna Marki, Konsultanta Strategicznego, Specjalisty
ds. zarządzania marką, Doradcy ds. wizerunku, Specjalisty ds. zarządzania marką osobistą, Rzecznika prasowego, Kierownika ds. marketingu, Dyrektora ds. marketingu, Dyrektora zarządzającego, a także do prowadzenia własnej działalności gospodarczej i kreowania marki osobistej.
PROGRAM STUDIÓW
Proponujemy unikatową ofertę studiów zawierającą wykształcenie specjalistów w trzech obszarach tematycznych – zarządzanie marką, zarządzanie marką pracodawcy i zarządzane marką osobistą. Połączenie trzech obszarów tematycznych z zakresu zarządzania marką daje podejście całościowe, które daje profesjonalne zarządzanie marką pod kątem marki, pracodawcy oraz pracowników.
W trakcie praktycznych zajęć, warsztatów i treningów nauczymy, jak profesjonalnie zarządzać marką w trzech obszarach tematycznych.
Obserwuj nasz profil na Facebooku: SP Zarządzanie Marką Uniwersytet Śląski w Katowicach
Wykaz treści realizowanych podczas studiów:
- Specyfika zarządzania marką, czyli jak budować przewagę konkurencyjną i wyróżnić się na tle innych – 8 h
- Strategia komunikacji marki – 5 h
- Przygotowanie, prewencja i zarządzanie komunikacją kryzysową marki – 3 h
- Marketing STP – 4 h
- Warsztaty fotografii – jakość zdjęć a wizerunek marki – 6 h
- Prawne aspekty budowania i ochrony marki – 8 h
- Storytelling – wykorzystanie do celów marketingowych – 8 h
- Content marketing – warsztaty tworzenia treści promocyjnych i wizerunkowych marki – 10 h
- Video marketing w social media – 6 h
- Kreowanie wizerunku marki oraz kreowanie wizerunku medialnego – 8 h
- Projektowanie kampanii promocyjnych i wizerunkowych marki – 8 h
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) – 6 h
- Design thinking – 6 h
- Pomiar działań brandingowych – 6 h
- Warsztaty stylizacji biznesowej – 12 h
- Warsztaty wizażu i pielęgnacji (dla kobiet i mężczyzn) – 4 h
- Sztuka wystąpień publicznych – jak mówić aby nas słuchali – 8 h
- Kultura języka – 6 h
- Trening wystąpień publicznych przed kamerą – 12 h
- Zarządzanie stresem i emocjami – 6 h
- Trening komunikacji interpersonalnej – 8 h
- Personal branding – 6 h
- Sztuka dyplomacji i współczesny savoire-vivre – 6 h
- Employer branding zewnętrzny – 6 h
- Employer branding wewnętrzny i talent management – 10 h
WYKŁADOWCY
Kadrę dydaktyczną tworzą wykładowcy Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz praktycy ds. zarządzania marką, strategii komunikacji marki, komunikacji kryzysowej marki, content marketingu, marketingu STP, kreowania wizerunku medialnego, projektowania kampanii promocyjnych i wizerunkowych marki, storytellingu, doradztwa wizerunkowego, savoir-vivre, employer brandingu i personal brandingu. Wśród wykładowców znajdują się:
- Piotr Dembiński – Posiada prawie 15 letnie doświadczenie w Public Relations, zdobyte we współpracy zarówno z polskimi jak i zagranicznymi firmami z takich branż jak: automotive, energetyka, nieruchomości, budownictwo i przemysł ciężki. W ciągu ostatniej dekady prowadził projekty, tworzył strategie komunikacji i działania z zakresu rzecznictwa, które zostały nagrodzone (trzykrotnie) nagrodami „Złote Spinacze” przyznawanymi przez Polskie Stowarzyszenie Firm Public Relations, najważniejsza nagroda branży PR w kraju (w tym nagroda 2015 za najlepszą kampanię komunikacji wewnętrznej dla Nexteer Automotive Europe). Współpracował z takimi markami jak Nexteer Automotive (dawniej Delphi), Saint Gobain, Tauron czy Valeo. Posiada umiejętności w zakresie pracy z mediami, komunikacji wewnętrznej oraz zarządzania kryzysowego, co daje mi możliwość kompleksowego spojrzenia na działania komunikacyjne w różnych branżach. Od kilku lat aktywny członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Ponadto posiada doświadczenie w działalności Public Affairs – jest członkiem komisji rewizyjnej Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz grupy Governmental Affairs przy stowarzyszeniu CLEPA – największego stowarzyszenia dostawców motoryzacyjnych działającego przy Komisji Europejskiej w Brukseli. W latach 2012-2014 pełnił również funkcję general managera oddziału Polish Automotive PR – największej na świecie sieci niezależnych agencji PR profilowanych pod kątem międzynarodowych klientów motoryzacyjnych, działających dla takich marek jak: Bosch, Chevrolet, Continental, Ferrari i Valeo.
- dr Katarzyna Juszczyk, Executive MBA. prof. UŚ – absolwentka studiów Executive MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Autorka programu studiów podyplomowych LIDER – kreowanie przywództwa i rozwoju zawodowego oraz ich kierownik – studia prowadzone w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Specjalizuje się w sztuce wystąpień publicznych, komunikacji niewerbalnej, autopromocji i wizerunku w biznesie, treningu liderskim. Ukończyła szkolenie „Soft skills” w Uniwersytecie Wageningen w Holandii.
- dr Małgorzata Kmak – dr nauk humanistycznych, politolog, nauczyciel, wykładowca, trener. Specjalistka z zakresu zarządzania emocjami i stresem. Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Jest autorką programów szkoleniowych, materiałów dydaktycznych i akademickich z zakresu rozwoju osobistego, motywacji, komunikacji interpersonalnej, zarządzania czasem. Jej pasją są ludzie a dydaktyka i jakość kształcenia stanowią obszar szczególnych zainteresowań.
- dr Magdalena Piotrowska-Grot – absolwentka jednolitych studiów magisterskich i doktoranckich Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego, doktor nauk humanistycznych. Koordynatorka Centrum Dydaktyki UŚ, absolwentka Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, certyfikowana moderatoratorka „Design Thinking”, członkini zespołu realizującego projekt „Activating Students in Online Classes”. Autorka książek, artykułów naukowych i tekstów krytycznoliterackich, członkini Redakcji dwutygodnika „artPAPIER”. Zajmuje się poezją współczesną i innowacjami w dydaktyce.
- prof. dr hab. Katarzyna Grzybczyk – radca prawny, mediator sądowy, arbiter Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych, pracownik Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się prawem własności intelektualnej oraz prawem reklamy, autorka licznych publikacji z tego zakresu, w tym monografii: „Twórczość internautów w świetle regulacji prawa autorskiego na przykładzie fanfiction”(2015), „Ikony popkultury a prawo własności intelektualnej. Jak znani i sławni chronią swoje prawa” (2018), „Rozrywki XXI wieku a prawo własności intelektualnej” (2020), „Skradziona kultura. Jak zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną” (2021), „Słynne alkohole a prawo własności intelektualnej” (2022) oraz podręcznika „Ilustrowane prawo reklamy” (2020).
- mgr Michał Mercik – historyk, socjolog reklamy i komunikacji społecznej. Pełnomocnik Prezydenta Sosnowca ds. Kultury, Rozwoju i Dialogu Społecznego. Od czternastu lat związany z Urzędem Miasta, od ośmiu lat koordynuje działania promocyjne w Sosnowcu. Pomysłodawca i współtwórca m.in. Tygodnia Dziecka (10 edycji), Manufaktury Świętego Mikołaja (5 edycji) oraz słynnych Sosnowieckich Paszportów, połączonych z akcją All Inclusive, których ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad pięć milionów złotych. Prywatnie tata trójki córek. Pasjonat gier planszowych i piłki nożnej. Content marketing – Marketing treści to proces tworzenia i dystrybucji atrakcyjnych i prawidłowo zoptymalizowanych tekstów, których zadaniem jest skupienie uwagi i nakłonienie do oczekiwanego działania odpowiednią grupę odbiorców. Obecnie jest to jedna z najczęściej wybieranych form promocji w internecie. W czasie zajęć poznamy narzędzia wykorzystywane w content marketingu ułatwiające osiągnięcie zamierzonego celu m.in. skorzystania z usługi, zapisania się do neweslettera czy zakupu produktu. Przeanalizujemy wybrane przykłady i przeprowadzimy case study efektywnych projektów. Będziemy opracowywać kierunki działań umożliwiające zdobywania zaufania odbiorców, przyciągania ich uwagi a także budowania wizerunku eksperta w danej dziedzinie.
ORGANIZACJA
Czas trwania:
Semestry: 2
Liczba godzin: 176
Organizacja zajęć:
Zajęcia będą się odbywać w zależności od wybranej formy zajęć, albo stacjonarnie w nowoczesnych wnętrzach Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z wykorzystaniem urządzeń audiowizualnych, albo w formie online na platformie MS Teams.
Grupa 1 – sobota lub niedziela co dwa tygodnie w formie stacjonarnej.
Grupa 2 – sobota lub niedziela co dwa tygodnie w formie online.
Dofinansowanie:
Istnieje możliwość dofinansowania studiów podyplomowych ze środków Unii Europejskiej z Bazy Usług Rozwojowych.
Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Działanie. 6.6. Kształcenie osób dorosłych – EFS+ (Możliwe jest również finansowanie w ramach programów dla innych województw) w ramach Bazy Usług Rozwojowych.
Kryteria ukończenia studiów:
Praca dyplomowa o charakterze projektowym.
Dokument ukończenia studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.
REKRUTACJA
Kandydaci
Studia adresowane są do absolwentów studiów I stopnia, II stopnia i studiów wyższych.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Termin rekrutacji: od 16 grudnia 2024 r. do 15 lutego 2025 r.
Zapisz się on-line
Rekrutacja elektroniczna w systemie IRK w termiach określonych w IRK. Wybierz i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Złóż dokumenty w sekretariacie
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie studiów podyplomowych w terminie 7 dni od otrzymania decyzji o zakwalifikowaniu się na studia lub za pośrednictwem poczty (po wcześniejszym poinformowaniu telefonicznym 32-359-14-37 lub mailowym natalia.niedzwiedz@us.edu.pl).
Wymagane dokumenty:
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe składają następujące dokumenty:
- ankieta osobowa (podanie o przyjęcie na studia) – podpisywana elektronicznie w systemie IRK
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu w sekretariacie przed rozpoczęciem zajęć)
- w przypadku gdy kandydat legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille;
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski;
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji – zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Po zakwalifikowaniu na studia wszystkie dokumenty muszą zostać wgrane do systemu IRK
Warunki przyjęcia:
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń.
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: luty 2025
Opłaty
Warunkiem podjęcia nauki (po przyjęciu na studia podyplomowe) jest wniesienie opłaty za studia. Wpłaty należy dokonywać na indywidualne konto słuchacza, w ustalonych terminach.
Edycja luty 2025
8200 zł – koszt studiów płatność jednorazowa
4100 zł – opłata jednorazowa za semestr
Opłata wnoszona w całości za każdy semestr lub pełna opłata za studia podyplomowe jest niższa o 5 % od opłaty wnoszonej w ratach.
8610 zł – koszt studiów płatność w ratach
4305 zł – płatność za semestr w ratach:
za I semestr:
I rata: 1420 zł do 7 dni od daty rozpoczęcia studiów
II rata: 1420 zł płatna do 15 kwietnia 2025 r.
III rata: 1465 zł płatna do 15 maja 2025 r.
za II semestr:
I rata: 1420 zł płatna do 5 października 2025 r.
II rata: 1420 zł płatna do 15 listopada 2025 r.
III rata: 1465 zł płatna do 15 grudnia 2025 r.
KONTAKT
Kierownik studiów
Executive MBA dr Katarzyna Juszczyk, prof. UŚ,
katarzyna.juszczyk@us.edu.pl
tel. 502 641 371
Sekretariat
lic. Natalia Niedźwiedź
e-mai: natalia.niedzwiedz@us.edu.pl
tel. 537 864 895
Wydział Nauk Społecznych
ul. Bankowa 11, pokój 7
40-007 Katowice